A Reconstrução da Identidade na Internet

“Um sistema de redes em rápida expansão, conhecido colectivamente por Internet, liga milhões de pessoas em novos espaços que estão a alterar o modo como pensamos, a natureza da nossa sexualidade, a organização das nossas comunidades e até mesmo a nossa identidade” (Sherry Turkle)

Google
Search WWW Search ciberidentidades.blogspot.com

segunda-feira, maio 29, 2006

Do ecrã da televisão para o monitor do computador

"Broadcast yourself" é o slogan de Youtube.com, um dos sites mais visitados nos últimos tempos na Internet, que convida os cibernautas a verem vídeos e a partilhar os seus. Mas não é o único: Break.com ou Getdemocracy.com são dois outros exemplos de sites que estão a impulsionar a transição do vídeo do ecrã da televisão para o monitor do computador.

O artigo
The viral video online revolution
By Ian Hardy
Click's North America technology correspondent

Within 15 months, Youtube.com has become one of the internet's most watched websites, with 25 million hits a day.
More than 40 million original clips and TV segments have been uploaded by visitors.
It is entertaining, addictive and viral. Many more video sites popping up, some even offering cash for contributions.
"From the get-go we've been big believers in the democratisation of original user-created content", says Keith Richman from video site Break.com.
"When we began the company we recognised that a new era was coming where broadband was proliferating so people were going to be able to access higher quality video content, where technology was enabling the tools to create content to become cheaper and more accessible.
"We saw that all the confluence of trends were going to lead to a new generation of content creators."

in BBC News - Programmes

Os sites
http://www.youtube.com/
http://www.break.com/
http://www.getdemocracy.com/